Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Misją inicjatywy jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Celem inicjatywy jest wsparcie szkół w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).

Laboratoria Przyszłości to Program skierowany między innymi do szkół podstawowych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów.

Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów.

W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymują wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.

Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjnia zajęcia szkolne i pozwala uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Połoskach w ramach programu Laboratoria Przyszłości otrzymała wsparcie w postaci środków finansowych w łącznej wysokości 30 000 zł.

Zakupiliśmy wyposażenie wg poniższej specyfikacji:

  1. Drukarka 3D Sygnis Edu Lab 3D- 1 szt.
  2. BeCreo – zestaw z mikokontrolerem – 1 szt.
  3. Statyw do aparatu i kamery – 1 szt.
  4. Zestaw oświetleniowy: Lampa SOFTBOX ze statywem i żarówką – 1 szt.
  5. Mikrofon kierunkowy Saramonic Vmic-Mini – 1 szt.
  6. Mikroport Saramonic Blink 500 B1 – 1 szt.
  7. Aparat fotograficzny Canon PowerShot G7 X Mark II – 1 szt.
  8. Gembal do aparatu fotograficznego i kamery – 1 szt.
  9. Stacja lutownicza HOT AIR z grotem 2w1 ST-8802 Atten – 1 szt.
  10. Laptop DELL Vostro i5 8GB 256SSD – 1 szt.
  11. Długopis 3D Creality – 10 szt.
  12. Filament do długopisu 3D Creality – 10 szt.
  13. LEGO ® Education SPIKE™ Essential – 2 szt.
  14. LEGO ® Education SPIKE™ Prime – zestaw podstawowy – 2 szt.
  15. Scottie Go! EDU – 4 szt.
  16. Pakiet filamentów Sygnis Edu Lab 3D- 1 szt.

 

Bożena Sworczuk

Dyrektor SP w Połoskach

 

WRZESIEŃ

Uczniowie klasy V rozwijali swoją kreatywność wykonując projekty własnego pomysłu przy użyciu długopisów 3D pozyskanych w ramach programu #LaboratoriumPrzyszłości. Była to dla nich świetna zabawa.

 

 

PAŹDZIERNIK

Samorząd Uczniowski chcąc wyrazić swoją wdzięczność za wszystkie  wspólnie przeżyte chwile, przygotował upominki dla nauczycieli wykorzystując drukarkę 3D z programu #LaboratorumPrzyszłości. Uczniowie drukując zawieszki w kształcie słonecznika chcieli  podziękować nauczycielom za uśmiech, dobra radę, życzliwość oraz trud nauczania i wychowania.

LISTOPAD

W ramach zajęć rozwijających kreatywność, uczniowie klasy I rozpoczęli swoją przygodę z klockami LEGO zakupionymi w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości. Podczas zajęć konstruowali huśtawkę z zestawu klocków Lego Education SPIKE TM Essential. Pierwszoklasiści budując, rozwijały umiejętność pracy zespołowej, efektywnej współpracy, rozumowanie indukcyjne i dedukcyjne, generowania pomysłów i skutecznej komunikacji. Nie lada wyzwaniem było uruchomienie huśtawki przy pomocy aplikacji SPIKE™ -LEGO Education.

GRUDZIEŃ

Święta Bożego Narodzenia zbliżają się wielkimi krokami. Na tą chwilę z utęsknieniem czekają nie tylko dzieci, ale i dorośli.
Czekając na nadejście świąt Bożego Narodzenia uczniowie klas IV – VIII korzystając z długopisów 3D zakupionych w ramach projektu #LaboratoriumPrzyszłości, wykonali ozdoby choinkowe, którymi udekorowali choinkę. Wydrukowali szopkę bożonarodzeniową i choinki na drukarce 3D. Korytarz szkolny zyskał wyjątkowy klimat. Praca przy tworzeniu ozdób przyniosła ze sobą wiele korzyści. Poza wspaniałą zabawą dostarczyła wiele okazji do rozmów na temat znaczenia świąt Bożego Narodzenia, a czas spędzony podczas wspólnego dekorowania umocnił więzi między uczniami.

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki. Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close